Nuffnang

Monday 4 March 2013

PENGAKUAN SULTAN SULU !!!!! SAHIH SABAH MILIK MALAYSIA !!!!!

Apa perlunya menuntut negara yang sudah maju .. mengapa tidak kita fikirkan sulu yang masih mundur, mereka cuma ingin mengambil kesempatan diatas kemajuan Sabah yang secar terangnya sudah pun menjadi milik Malaysia. 

Semangnya kerajaan Malaysia masih lagi membayar ufti sebanyak RM5300 yang bersamaan dengan Peso 73,0000  kepada ulama Ukah di Jolo. 

Pada pandangan peribadi baginda juga,mengesahkan hanya KIRAM sahaja yang berhak untuk bercakap tentang Sabah, termasuk lah filipino juga tidak berhak untuk bercakap dan menuntut Sabah dari Malaysia. 

Jadi mengapa perlu kia kecoh-kecoh yang menuntut Sabah,sedangkan kehadiranya di Sulu pada ketika waktu ditemubual oleh wartwan mystar adalah dengan niat untuk memajukan Sulu yang telah lama tidak menerima pembangunan. 
 
 
Video temubual yang sudah cukup dijadikanbahan bukti kepada mereka yang masih berkeras untuk terus memberontak didalam bumi Sabah. SAHIH seharusnya sudah tiada pertikaian lagi diantara pemberontak dengan Kerajaan Malaysia sehingga mengakibatkan pertumpahan darah serta kehilangan nyawa seperti mana yang telah berlaku.

Sungguhpun demikian,masih belum ada tanda-tanda positif yang diberikan oleh pihak anggota keselamatan yang bertugas bahawa Pemberontak Tentera Sultan Sulu akan berundur dan menyerah diri. Berdasarkan kepada peristiwa yang telah meragut 8 orang anggota keselamatan negara komando 69 lalu,langkah berjaga-jaga masih lagi diambil terutama dari diperdsaya oleh pihakpemberontak seperti mana yang telah mereka lakukan didalam serang hendap yang kedua iaitu di Kg.Simunul Samporna pada sabtu lalu.


No comments:

Post a Comment